Friday, April 17, 2015

ANDAI ESOK KITA TIADA

Assalamualaikum.....

Kita semua tahu, semua yang bernyawa, sampai satu masa akan pergi jua tinggalkan alam fana ini... Cuma apa yang membezakannya bilakah kita akan pergi, bagaimanakah cara kita pergi..

ANDAI ESOK KITA TIADA... Terfikirkah kita, bagaimana keadaan keluarga yang kita tinggal kan... Mahukah kita tinggalkan mereka dalam keadaan yang terumbang ambing, memikul segala beban hutang piutang kita????? 

Mahukah kita lihat mereka tiada kenderaan & tiada rumah kerana tidak mampu membayar ansuran bulanan???? Mahukah kita lihat anak-anak kita tidak mampu ke sekolah, kerana tidak dapat membayar yuran dan membeli segala keperluan ke sekolah???? Tidak kasihan kah kita pada mereka???? 

Jangan kita pentingkan diri sendiri.. Sewaktu hidup, kita habiskankan wang dengan membeli gadget yang mahal-mahal, makan di restoran mahal, beli pakaian yang mahal... Sehingga kita terlupa untuk menyimpan.... Dont be selfish friends... Simpanlah walaupun sedikit.. Supaya kita tidak tinggalkan mereka dalam kesusahan...

Jika anda ingin menyimpan di bank, berapa lama anda boleh menyimpan contohnya rm100,000.00

Jadi menyimpanlah dengan cara membeli perlindungan di Great Eastern Takaful, kami menyedialan pelbagai jenis simpanan berpelindungan... Hubungi saya untuk jaminan masa depan anda!!! 

Wassup saya segera

Norliyana Ismail
Islamic Financial Consultant

No comments:

Post a Comment