Wednesday, April 2, 2014

Kenapa perlu ada perlindungan sekarang

KENAPA PERLU ADA PERLINDUNGAN INSURAN/TAKAFUL SEKARANG ???

rasanya kalau saya tanya soalan ni mesti ramai yg boleh jawab kan... TAPI kenapa masih ramai antara kita yang masih kurang kesedaran tentang penting nya perlindungan nih...

INGAT yer, perlindungan ini hanya boleh di beli ketika anda SIHAT SAHAJA... kalau dh sakit baru nak ambil, tak dapek den menolong ehh dooo... ***hihi ayat kg jer ehh***

Lagi 1 soalan saya nak tanya.. SEKARANG ANDA SIHAT DAN MASIH BOLEH MENCARI NAFKAH, DUIT CUKUP KER TIDAK????

#agak2 jawapan korang sama tak ngan saya#

Jawapan saya :  sedangkan skg anda masih mampu bekerja pun asyik mengeluh duit tak cukup... BAYANGKAN KALAU ANDA DH TAK MAMPU NAK KERJA(SAKIT KRITIKAL / CACAT KEKAL ).

Agak2 awak ada orang nak bagi duit kat awak ker.....??? ****saya buat andaian mcmni, sebab bg saya semua org perlu bekerja utk cari duit nak tanggung anak bini..

****kalau anak sakit, saper nak tanggung kos tu.. kalau rm10ribu boleh lah jugaklah buat muka tebal minta2 kat sedara.... tp kalau dh rm100ribu... mcmana???

****fikir2lah yer... kalau rasa nak tau macam medical card great eastern boleh membantu.. jgn segan jgn malu.. bertanyalah... tanya bukan kena byr pun kannnn?... ni email saya yanna.getakaful@yahoo.com
#####in shaa Allah saya bantu anda.

Note :
***** bagi yang sihat tapi tak keje tu tak termasuk kat sini okay... sebab itu kategori org PEMALAS.


###saya minta maaf kalau ada ayat2 tak disenangi, saya mmg tak pandai guna ayat bunga2... ### inilah diri saya


Yanna

Great Eastern Takaful

No comments:

Post a Comment